GET MORE ENERGY

 
Det pratas en hel del om träningstips samt motivationstips, men väldigt lite om energitips. För egentligen spelar det väl ingen roll om träningstipsen är grymma när du har noll energi. Vi befinner oss i en väldigt mörk och jobbig period just nu, därför är det extra viktigt att vi får i oss den näring vi behöver och tar extra mycket hand om oss själva.  ♥
 
 
- Go bananas bland frukterna! En energy-smoothie till frukost är prio ett. Förutom mättande fibrer innehåller en sådan även en smart kombo av olika sockerarter, där glukos ger snabb energi och fruktos tas upp lite långsammare i blodet så att energin varar längre.
 
- Kom ihåg din senaste succé. Att vara medveten om sina framgångar är den största nyckeln. Att faktiskt kunna stanna upp och tänka på hur långt man har kommit. Att under en minut tänka på något som du räknar som en stor framgång är ett effektivt knep för att öka din mentala peppkänsla. Prova!
 
- Godmorgon! Tillåt dig själv att ligga kvar i någon minut och fundera på minst tre bra saker som du ser fram emot med dagen. Detta enkla knepet kommer ge dagen en mycket mer positiv riktning redan från början. Ett annat litet trick är att le riktigt stort (så att kinderna får kramp) i 30 sekunder, tro det eller ej... men vår hjärna skickar ut lyckorhormoner direkt!
 
- Outift! För det första gör shopping mig hur glad som helst. Men att köpa ny träningsoutfit slår allt då jag blir mer peppad och vill ut så fort som möjligt och bara visa upp den. Jag brukar va ute och gå/springa mer och längre när jag har en ny träningsoutfit!

- Dumpa gamla vänner. Gå igenom din telefon och ge den en detox från människor som du ändå har tappat kontakten med. Det ger dig en känsla av att leva i nuet. Nystartsenergi är riktig kvalitetsenergi. Jag lovar. 
 
- Frisk luft. För många innebär hösten serie-marathon och varm choklad. Men för mig är detta den perfekta tiden för utomhus aktiviteter. Starta morgonen med en promenad. Den härliga friska luften gör dig lugnare, eftersom att du har lättare för att andas. 
 
- Har inte råd! Jag brukade alltid tänka att jag bara ska träna på gymmet men det kostar ju en hel del så jag blev inte precis motiverad till att träna alls. Jag tycker det verkade mer proffesionellt att bara träna på gym. Men jag tycker att vi borde ta åt oss det vi har. Vi i Jönköping har flera sjöar att promenera runt, utomhusgym osv. Man behöver inte slösa pengar på gymkort hela tiden utan använd fantasin. 
 
- Ha mål! Jag har som mål att jag ska börja må bra med min egna kropp efter jag känner att ja inte behöver träna lika mycket längre. Många har samma mål som mig och det är bara bra! Man ska vara en goal digger! På sociala medier ser vi ofta smala tjejer med magrutor och visst tycker vi det är snyggt ibland men jag skulle seriöst inte vilja se ut så. Jag är nöjd med lite kött på kroppen och det står jag för. Visst har jag vissa dagar då jag känner mig som en uppblåst kalkon men vem har inte? Men sätt ett mål som du strävar efter hela tiden!